Wat is een kwark dieet?

Je kan het labeltje “crash dieet” wel aan het kwark dieet hangen. Dit komt omdat dit een extreme vorm van diëten is. Mocht je dit toch willen uitproberen onthoud dan goed dat deze vorm van diëten niet erg gezond is op langer termijn. Bij het volgen van dit dieet komen meer nadelen dan voordelen kijken.

Wat houd het kwark dieet nu daadwerkelijk in?

Mocht je een kwark dieet willen volgen dan is het vanzelf sprekend dat er veel kwark gegeten zal worden. Afvallen zal je zeker en dat komt hoofdzakelijk omdat je maximaal 600 calorieën eet op een dag. Dit is echt heel erg weinig!

Je volgt het dieet voor een week. Als de week voorbij is mag je weer normaal eten. Je kan ervoor kiezen om het kwark dieet nog een weekje te volgen maar ik raad het je niet aan omdat je niet gezond bezig bent en een hoop belangrijke voedingstoffen zal gaan missen.

Per dag eet je tussen de 5 a 6 keer kwark ( per dag maximaal 400 gram kwark ). Dit hoeft je niet puur te eten maar mag gecombineerd worden met bijvoorbeeld muesli of fruit. Op deze manier kan je er nog enigszins wat smaak aan toevoegen.

Kwark van zichzelf totaal geen slecht product. Een bakje kwark zit namelijk bom vol met eiwitten die het lichaam weer kan gebruiken om spiermassa te bouwen of herstellen. Kwark is overigens wel goed te combineren met een gezond dieet omdat eiwitten een verzadigd gevoel geven. Op deze manier heb je minder snel honger en grijp je niet zomaar opnieuw naar eten.

Voor en nadelen

  • Je valt snel en veel af
  • Het dieet is relatief goedkoop
  • streng dieet
  • Een sterk hongergevoel omdat je max 600 calorieen eet per dag
  • Crashdieet
  • De kans op een jo-jo effect is zeer groot

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *