Wat is een Cambridge dieet?

Het Cambridge dieet is ontwikkeld in de jaren 60 door Dr. Alan Howard. Aan het begin van dit dieet is het de bedoeling dat je bepaalden maaltijden gaat vervangen door maaltijd vervangers. Na een tijdje ga je het eten van normale voeding weer langzaam maar zeker oppakken. Je zou het Cambridge dieet een beetje kunnen vergelijken met een keto dieet omdat de maaltijd vervangers bestaan uit weinig koolhydraten en vetten.

De maaltijd vervangers zorgen ervoor dat je minder calorie├źn binnen krijgt dan dat je verbrand. Dit is een zeer effectieve manier van afvallen en het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat je door het gebruiken van maaltijd vervangers afvalt. Je moet er echter wel voor zorgen dat wanneer je minder calorie├źn per dag binnen krijgt deze wel goede voedingsstoffen moeten bevatten!

Voordelen Cambridge dieet

  • Het is wetenschappelijk bewezen dat je afvalt door maaltijdvervangers.
  • Je wordt begeleid door een consulent.
  • Duidelijk overzicht van wat je wel/niet mag eten.

Nadelen Cambridge dieet

  • Je mag pas groenten eten vanaf week 2. ( gebrek aan vitamine is niet goed)
  • Het is een vrij prijzig dieet.
  • Afhankelijk van je consulent.
  • In de 1e week kun je vervelende bijwerkingen krijgen ( hoofdpijn, obstipatie, slechte adem)

.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *