Waarom jij niet vermagerd met jouw huidige dieet

Gemiddelde leestijd: 9 minuten

Er kunnen enorm veel redenen zijn dat je niet vermagerd of even blijft hangen op een bepaald gewicht. Dit is natuurlijk erg frustrerend en al helemaal als je stinkend je best doet. In dit artikel ga ik je vertellen welke factoren invloed kunnen hebben op jouw afval resultaat. Ik weet zeker dat er punten zijn waarvan je niet wist dat ze invloed hadden op jouw gewicht.


Inhoudsopgave


Overal waar “te” voor staat is niet goed

In de bevolkingsmond gaat er een gezegde rond waaruit blijkt dat overal waar te voor staat niet goed is op een paar uitzonderingen daar gelaten.

Dit sluit heel erg goed aan op het wereldje van afvallen omdat er vaak te veel of juist te weinig word gegeten/gedronken. Hieronder ga ik je laten zien waarom te veel of juist te weinig van bepaalde dingen kunnen leiden tot het niet behalen van de gewenste resultaten in jouw afval journey.

Dus pak een pen en papier en schrijf de onderstaande punten goed op en dan weet ik zeker dat ze ook jou kunnen helpen!


Te veel of juist te weinig slaap

Dit is misschien niet een aandachtspuntje waar je direct aan zou denken maar hij is wel van cruciaal belang. Te weinig slaap ( minder dan 5 uur ) kan ervoor zorgen dat je hormoonbalans verstoord wordt. Hierdoor worden de hormonen Liptine en Ghreline beinvloed. Ook te veel slaap ( meer dan 9 uur ) kan invloed hebben op het vermageren.

Letptine zorgt er namelijk voor dat je een verzadigd gevoel krijgt. Mocht dit verstoord worden dan kan het zomaar zijn dat je meer eet op een dag.

Ik heb het al vaker over deze hormonen gehad. Meer hierover in het artikel slapen en afvallen.


Te weinig water drinken op een dag

Als we gaan kijken naar hoeveel mensen er te weinig water drinken op een dag dan is dit schrikbarend hoog. Veel water drinken ( ruim 1.5 L ) is nodig om ons lichaam goed aan de gang te houden. Buiten het feit om dat het goed is voor ons lichaam is het ook nog eens een super goede remmer van het hongergevoel.
Water bevat geen calorieën en is daardoor ideaal om de maag te vullen waardoor het hongergevoel afneemt.


dieet

Lange tijden tussen de maaltijden

Er word vaak gezegd dat je vaker kleinere maaltijden moet eten op een dag en dat kan ik met 100% beamen. De reden hiervan is dat je op deze manier ervoor zorgt dat je metabolisme op gang blijft. Zo blijven er calorieën verbrand worden en dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat ook jij vermagerd.

Als je te lang wacht tot je volgende maaltijd dan is het helaas niet mogelijk voor het lichaam om alle calorieën te verbranden. Deze calorieën hopen zich dan weer op en dit drukt zich uit in vetmassa.

Dus wees slim en eet vaker kleinere maaltijden gedurende de dag zodat ons lichaam calorieën blijft verbranden.


Jezelf te weinig bewegen gedurende de dag

Er zijn veel mensen die over een baan beschikken waarbij ze de gehele dag achter een bureau zitten . Dit is niet erg maar het nadeel hiervan is dat deze mensen zichzelf te weinig bewegen. Ons lichaam heeft moeite met vertellen wanneer we voldaan zijn als er te weinig beweging heeft plaatsgevonden. Het nadelige effect hiervan is dat je meer kunt gaan eten omdat er geen seintje word gegeven wanneer je voldaan bent. Dit is ook een belangrijke reden dat jij niet vermagerd.

Beweeg minimaal 30 tot 60 minuten per dag. Doe dit in een vorm van wandelen, hardlopen of een stukje fietsen op de hometrainer. Kijk je toch liever televisie savond’s? Dit is prima te combineren in de sportschool aangezien er bij de cardio apparaten 9 van de 10 keer flinke televisie schermen hangen.

No excuses!


Te veel alcohol

Hier gaan echt veel mensen op nat. Het maakt niet uit wat voor soort alcoholrijke drankjes te tot je neemt, ze bevatten allemaal extra calorieën die vaak vergeten worden. 1 biertje bevat al ruim 43 kcal per 100 ml en aangezien de meeste mensen deze toch wel een paar achterover tikken stappelen de calorieën zich flink op.

Probeer alleen in het weekend alcohol te drinken. Je zult zien dat dit ervoor zorgt dat je sneller vermagerd en is simpelweg ook gewoon beter voor ons lichaam.


bier

Te veel stress

Mensen die vaak last hebben van stress kunnen last hebben van emotie eten en dit kan echt verkeerd uitpakken. Eten is namelijk voor veel mensen een uitweg of troost wanneer ze zichzelf niet zo goed in hun vel voelen zitten. Je hoeft jezelf hier niet voor te schamen want iedereen heeft hier last van. Probeer er wel rekening mee te houden dat wanneer je een baan hebt waarbij er vaak stress aanwezig is dit zomaar de reden zou kunnen zijn dat je niet vermagerd.

Neem gezond eten mee naar het werk. Mocht je vanuit stress gaan eten dan pak je een appel in plaats van een Snicker.


Te weinig aandacht voor gezond eten is de reden dat je niet vermagerd

Gezond eten is voor veel mensen moeilijk en dit komt omdat er dan nagedacht moet worden. Wij mensen maken het ons altijd veel te moeilijk terwijl dit niet nodig hoeft te zijn. Tegenwoordig is het ongezonde voedsel vaak nog goedkoper dan het gezonde en dat maakt het het er niet makkelijker op dat geef ik toe.

Een gebrek aan basis kennis is ook in vele gevallen de oorzaak dat mensen niet weten wat nu gezond is ja of nee. Ik raad het dan ook altijd aan om jezelf eens wat te verdiepen in onderwerpen die te maken hebben met gewichtsverlies en alles daaromheen.

Een goed eetschema is ook een ideale oplossing voor veel mensen omdat je zo direct een inzicht krijgt op wat je op een dag binnen krijgt. Hier leer je enorm veel van omdat je op deze manier toch bewust bezig bent met voeding.

Speciaal voor de mensen die hier behoeften aan hebben heb ik een schema gevonden waarbij jezelf kunt aangeven wat je allemaal wilt eten. Erg handig als je bepaalde producten niet lekker vind. Deze vink je gewoon niet aan 🙂


Het persoonlijke voedingschema

Nog een kleine samenvatting over wat dit nu precies inhoud.

Doormiddel van het aanklikken van de producten die je wel of niet lust wordt er speciaal voor jou een uniek dieetschema gemaakt. Dit is SUPER fijn als je wat moeite hebt met een dieet. Door het aanvinken van de producten eet je eigenlijk alleen maar dingen die je lekker vindt.

Lekker eten en vermageren is dus mogelijk en hoeft totaal niet moeilijk te zijn met het voor jou gemaakte dieetschema!

Vermageren is nog nooit zo makkelijk geweest!

  • Eten wat jij lekker vind
  • Mooie resultaten
  • Een uniek concept
Direct toegang!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *