Snel visceraal vet verbranden? Bekijk deze 7 praktische tips!

Effectief vet verliezen is niet moeilijk als je onderstaande tips volgt!

Gemiddelde leestijd: 11 minuten

Snel visceraal vet verbranden? Een te veel aan visceraal vet kan er voor zorgen dat je dikker lijk dan dat je daadwerkelijk bent. Het viscerale vet kan je herkennen aan bijvoorbeeld een opgezwollen buik, ronde en harde buik, overgewicht en veel vet rond de middel met relatief dunnen benen.

Dit wil je natuurlijk niet hebben omdat te veel visceraal niet goed voor je is en omdat je jezelf er waarschijnlijk niet heel fijn bij voelt.

Daarom heb ik 7 praktische tips die jou gaan helpen bij het verlagen van jouw viscerale vet!

Inhoudsopgave


Hieronder vind je de 7 tips om visceraal vet te verminderen

1. stop met het eten van te veel suiker

De beste manier om te veel visceraal vet te voorkomen is om door het eten van suiker te verminderen. Het lichaam verbrand namelijk meer vet/visceraal vet als je minder suiker binnen krijgt op een dag.

Er zijn tevens ook onderzoeken gedaan naar het opslaan van visceraal vet. Daaruit is gebleken dat als je minder suiker binnen krijgt op een dag dat er minder opslag van het viscerale vet plaatsvind.

Plotseling minderen met het eten van suiker kan lastig zijn en daarom raad ik je aan om mijn artikel over afkicken van suiker eens even goed te lezen. Wellicht dat je hier meer geïnformeerd wordt omtrent suiker.

Zoals je misschien wel weet zijn suikers een vorm van koolhydraten. Als je deze zo goed mogelijk van je lijstje wilt schrappen dan is misschien een Keto dieet wel iets voor jou! Dit is trouwens ook een erg goede manier om in een korte tijd kilo’s te verliezen.


2. Probeer meer omega 3 vetten binnen te krijgen

Het eten van vette vis is erg gezond voor ons lichaam maar helaas kan je dit simpelweg niet elke dag eten. Dit is vrij duur en niet iedereen heeft dit budget.

Er is een wetenschappelijk onderzoek gedaan naar omega 3 en visceraal vet. Hier uit is gebleken dat omega 3 vetzuren goed helpen bij het verbranden van visceraal vet.

Omega 3 is onder andere terug te vinden in:

  • Zalm
  • Makreel
  • Haring
  • Sardientjes
  • Ansjovis
  • Walnoten
  • Chiazaad
  • Lijnzaad

Omega 3 helpt ook bij het beschermen van het lichaam tegen verschillende ziektes en vervelede ontstekingen. In dit geval is het consumeren van omega 3 dus een win win situatie.


3. Eet veel vezels

Er is een onderzoek gestart naar mensen die veel vezels eten. Daaruit is gebleken dat de mensen die meer vezels eten minder last hebben van vet rondom hun middel.

Je hebt 2 verschillende vormen van vezels

  • vezels die oplosbaar zijn
  • vezels die niet oplosbaar zijn

Vezels die niet oplosbaar zijn hebben een goed effect op het visceraal vet. Dit komt omdat deze vorm van vezels vocht opnemen wat leid tot een gel achtige substantie. Dit zorgt voor een verzadigd gevoel en kan ervoor zorgen dat je voor een langere tijd geen zin hebt in snacks/ongezonde snacks.

Een lijstje van oplosbare vezels zijn”:

  • Appels
  • Havermout
  • Pruimen
  • Avocado
  • Peren
  • Pruimen
  • Abrikozen
  • Spruiten
  • Kikkererwten
  • Bonen en linzen

Het welbekende opgeblazen gevoel zal ook afnemen en dat komt omdat bij het eten van genoeg vezels het voedsel beter door de darmen kan gaan.

vezels eten

4. Zorg dat je genoeg eiwitten binnen krijgt

Eiwit is echt een super macronutriënt! Het eten van genoeg eiwitten zorgt ervoor dat het lichaam op 3 verschillende manieren de vetverbranding aan het werk zet.

Hieronder vind je de 3 verschillende manieren van vet verbranding door eiwit.

  • Eiwitten worden minder snel verbrand dan vetten en koolhydraten. Dit zorgt ervoor dat het lichaam harder moet werken om de eiwitten af te breken.
  • Eiwitten zijn de belangrijkste macronutriënten als het aankomt op het opbouwen van spiermassa. Bij het het herstellen en repareren van de spieren is er een vorm van energie nodig. Deze energie wordt gehaald uit het vet dat zich rondom de buik schuil houd.
  • Het eten van eiwitten zorgt voor een langer verzadigd gevoel. Dit is erg handig omdat je op deze manier minder honger hebt en de kans kleiner is dat je naar verkeerd/ongezond eten grijpt.

Enkele voorbeelden van eiwit zijn:

  • Ei
  • Vis
  • Kip
  • Kwark
  • Peulvruchten

5. Stop of verminder het eten van ongezonde dingen

Het is vrij logisch dat vormen van junkfood niet gezond zijn voor ons. In bijvoorbeeld gefrituurde snacks en taart zit transvet. Deze vorm van plantaardige vet word in de fabriek bewerkt en wordt weleens gelinkt aan het krijgen van hartziekten, ontstekingen en natuurlijk visceraal vet.

Hieronder vind je een lijstje van transvetten die je beter niet kan eten of waar je in ieder geval mee moet minderen.

  • Harde margarine
  • Gefrituurde snacks
  • Frituur vet
  • Worst
  • Pindakaas ( goedkope variant )
  • Chips
  • Chocolade
  • Pizza uit de diepvries
  • Koekjes, cake, etc.
gefrituurd eten

6. Drink veel water

Fructose is een suiker soort en vaak zijn deze terug te vinden in verschillen de soorten sapjes. Deze vorm van suiker kan ervoor zorgen dat de viscerale vet massa toeneemt.

Uit een onderzoek blijkt dat het drinken van drankjes die fructose bevatten slechter zijn dan het eten van suikerrijke producten.

Bij een ander onderzoek worden er mensen met overgewicht opgedeeld in 2 groepen.

Groep 1 wordt de frisdrank groep genoemd. Deze groep mensen kregen een speciaal voedingsschema dat voor 25% stond uit het het drinken van drankjes die fructose bevatten.

Groep 2 wordt de controle groep genoemd. Deze groep mensen werden voorzien van een voedingsschema dat voor 25% bestond uit het drinken van drankjes die glucose bevatten.

Na een periode van 10 weken bleek dat de frisdrank groep ( mensen die drankjes met fructose hadden gedronken ) aanzienlijk meer visceraal vet hadden

Wees dus verstandig en probeer drankjes met fructose niet al te vaak te drinken!

water drinken

7. Eet minder koolhydraten

Voor sommige mensen kan het verminderen van hun dagelijkse hoeveelheid koolhydraten hepen bij het verbranden van visceraal vet. Dit komt omdat er bij een kleine hoeveelheid koolhydraten het lichaam ergens anders zijn energie vandaan moet halen.

Binnen het lichaam ontstaat er dan een proces dat ketose genoemd wordt. Dit betekend simpel gezegd dat het lichaam nu zijn energie uit vet haalt en niet meer uit koolhydraten.

Dit wordt ook wel en keto dieet genoemd en is vaak erg zwaar om te volgen. Het resultaat is mits je je eigen aan het dieet houd vaak erg goed.


Tot slot

Zoals je hebt gelezen is het mogelijk om visceraal vet te verbranden. Dit gaat je vooral lukken als je een gezond voedingspatroon gaat volgen. Voor veel mensen kan dit lastig zijn en al helemaal als je voor een langere tijd een ongezond voedingspatroon gewend bent. Het vinden van de juiste eiwitrijke, koolhydraat arme en gezonde recepten hoeft niet moeilijk te zijn als je weet waar je moet zoeken.

Omdat ik vaak schrijf over afvallen en gezonde voeding weet ik precies wat je in deze situatie nodig hebt en dat is de Afslank Recepten bijbel. Hier staan genoeg gezonde en lekkere maaltijden in die er voor gaan zorgen dat jij een beter voedingspatroon gaat hanteren wat vervolgens kan leiden tot een verlaging van het visceraal vet.

Bespaar een hoop tijd en ga direct aan de slag met de Afslank Receptebijbel!

  • Meer dan 100 snelle en lekkere gerechten
  • Dag en weekmenus’s
  • Geschikt voor vegetariërs
  • Verschillende bonussen
Nu DIRECT afvallen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *