Hoe verlaag je het vetpercentage bij een vrouw? Bekijk deze 5 tips + BONUS

Gemiddelde leestijd: 9 minuten

Hoe verlaag je nu eigenlijk het beste het vetpercentage van een vrouw?

Een vrouw wordt helaas sneller dik dan een man en dat kan soms enorm frustrerend zijn. Omdat ik niet wil dat je onnodige supplementen koopt of jezelf gaat uithongeren heb ik het volgende voor je klaargelegd.

In dit bericht ga ik je 5 tips meegeven die je kunt toepassen in het dagelijks leven om zo je vetpercentage te verlagen en ervoor te zorgen dat ook jij weer lekkerder in je vel zit en met een gerust hart over het strand kan lopen deze zomer!

Inhoudsopgave

Waarom wordt een vrouw sneller dik dan een man?

Een vrouw zet haar voedingsstoffen eerder om in vet dan een man. Dit is vrij logisch aangezien een man meer spier en botmassa heeft en daarom de calorieën sneller verbrand en niet in vet omzet. Dat een vrouw meer vet vasthoud en sneller vetmassa aankomt heeft ook te maken met hormonen. Vet zorgt ervoor dat het vrouwelijk lichaam een signaaltje binnen krijgt dat er genoeg voedsel is om te menstrueren en dus zwanger te worden.

Om dit proces tegen te gaan raad ik het vrouwen aan om vooral duursporten te doen zoals hardlopen, skeeleren, wandelen, fietsen. Dit is verstandig omdat de vrouw meer vet verbrand met duursporten dan mannen dat doen en op deze manier dus hun vetpercentage sneller kunnen verlagen. Helaas maakt een vrouw ook het hormoon aan dat zorgt voor een hongergevoel. Dit kan dus vrij lastig zijn als je net je duurloopje gehad hebt.

Dit hormoon wordt voornamelijk opgewekt als je in een zit meer dan 400 kcal verbrandt.


5 tips om het vetpercentage bij vrouwen te verlagen

Het is altijd fijn om weer nieuwe tips of informatie tot je te nemen. Daarom heb ik goed onderzoek gedaan om jou van de meest nuttige informatie te laten beschikken. Hieronder vind je de 5 tips die jou wellicht kunnen gaan helpen bij het verlagen van je vetpercentage en een gezond lichaam.

Tip 1. Eet in de ochtend eiwitrijk

Een van de eigenschappen van eiwitten is dat het je voor een langere periode een verzadigd gevoel geeft. Dit is natuurlijk super als je minder op een dag mag eten. Op deze manier zal je minder snel naar ongezond eten grijpen omdat je voor een langere tijd vol zit.

Ik raad het je dan ook aan om een minimaal van 25 gram eiwit te hanteren tijdens het ontbijt. De eiwitten kan je uit bijvoorbeeld balen uit kwark, yoghurt, noten, pitten of zaden. Een eiwit shake mag natuurlijk ook als je maar de gezonde varianten gebruikt.

Tip 2. Zet je vetverbranding ook ’s nachts aan het werk

Je zou het misschien niet denken maar ook de nachtperiode is een belangrijk moment om de vet verbranding aan het werk te zetten. Het is het beste om met een lichte vorm van honger te gaan slapen omdat je zo je vetverbranding niet verstoord.

Om dit te hanteren raad ik je aan om na het avond eten niks meer te eten. Als dit te moeilijk voor je is zorg er dan voor dat je minimaal 2 tot 3 uur voordat je gaat slapen niks mee eet. Voor veel mensen is dit het moment dat je weer een beetje honger begint te krijgen.

Als je dit hanteert zullen de voedingstoffen goed verwerkt worden door het lichaam en de hormonen zullen ongestoord het vet verbranding proces door kunnen zetten.

Tip 3. Bak in kokos olie

Je verwacht het misschien niet maar eten bakken in plantaardige olie is helemaal niet gezond! Vaak zijn deze olie soorten goed bewerkt in de fabriek en dat wil je natuurlijk niet hebben als je opzoek bent naar een manier om af te vallen.

Kokos olie is een gezonde variant om bijvoorbeeld je vlees en aardappelen in te bakken. Buiten het feit dat kokos olie gezonder is voor het lichaam is het ook nog eens goed voor de vet verbranding!

Tip 4, luister naar je lichaam

Het bepalen van de juiste portie kan voor veel mensen lastig zijn maar, het is eigenlijk makkelijker dan je denkt.

Begin met eten wanneer je merkt dat je honger krijgt en stop met eten als het hongergevoel weg gaat.
LET OP. Blijf niet eten totdat je vol zit maar tot het hongergevoel verdwijnt.

Deze theorie is eigenlijk heel erg simpel te verklaren. Het lichaam geeft namelijk een seintje als het eten nodig heeft en hetzelfde seintje verdwijnt als je genoeg hebt gegeten.

Tip 5. Vermijd vruchtensapjes

Helaas denken veel mensen dat het drinken van bijvoorbeeld sinasappelsap gezond is voor het lichaam omdat hier veel vitamines inzitten. Dit is echter niet helemaal waar. Dat er veel vitamines inzitten klopt wel maar, de grote hoeveelheid suiker die erin zit zorgt ervoor dat het drinken van sapjes helemaal niet zo gezond is voor ons lichaam.

Vaak worden de sapjes uit een pak voor een lange periode bewaard. Als je deze dan een keer zou drinken zijn al veel van de goede stoffen verloren en worden dus niet meer opgenomen.


BONUS!

Mocht je niet tevreden zijn met bovenstaande tips of houd je wel van een uitdaging dat raad ik het vooral aan om eens bij de mannen van de droogtrain academie te kijken. Deze 2 heren ( Henry en Rinus ) hebben al honderden mannen en vrouwen geholpen om op een makkelijke maar zeer effectieve manier af te vallen en het vetpercentage te verlagen.

Henry en Rinus hebben samen het droogtrain protocol ontwikkeld en dit is naar mijn mening de nummer #1 manier om op een gezonde manier af te vallen.

Enkele voorbeelden van vrouwen die jou voor gegaan zijn

Zoals je ziet is hun manier van aanpak erg goed en de gewenste resultaten worden gehaald. Als je iets meer informatie wilt over Henry en Rinus dan raad ik het je aan om even de review te lezen over het droogtrain protocol. Deze is terug te vinden onder het blog artikel droogtrain schema voor mannen kopen.

De review in het bericht gaat over het droogtrain protocol voor mannen maar deze kan je prima vergelijken met die van de vrouw. De basis informatie is over het algemeen hetzelfde. Zo nu en dan vind je een andere stap of regel maar dat komt omdat het mannelijke en vrouwelijke lichaam verschillen van elkaar.

Kortom, de manier hoe Rinus en Henry te werk gaan levert een hoop goede en positieve resultaten op. Mocht je dit nu ook willen bereiken dan zal ik onderaan dit berichtje even een link zetten zodat je meteen aan de slag kunt gaan met het behalen van jouw droom lichaam!


Direct toegang tot jouw droomlichaam!

  • Makkelijk maar effectief afvallen
  • Afvallen op een leuke manier
  • Honderden vrouwen gingen jou voor
  • Bomvol bonussen
  • Geen jojo effect

 

Direct toegang!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *