afvallen zonder te sporten? Bekijk deze 7 tips

Gemiddelde leestijd: 10 minuten

In dit artikel ga je 7 tips terug vinden die ervoor zorgen dat je in een tijdsbestek van 5 weken een dikke 10 kilo kunt kwijtraken zonder te sporten. Dit is vooral gericht naar de mensen die meer dan 10 kilo overgewicht hebben maar als je minder overgewicht hebt zijn tips ook goed toepasbaar. Bovendien wilt iedereen afvallen zonder daar voor te hoeven sporten

Voor veel mensen klinkt 10 kilo een mega groot getal als we het hebben over lichaamskilo’s, maar laat me je vertellen dat als je weet hoe je het moet doen het eigenlijk helemaal niet zo moeilijk is. Neem de onderstaande tips goed door en verwerk deze in het dagelijks leven.


Inhoudsopgave


Abs are made in the kitchen

Deze uitspraak zal je vast niet zijn ontgaan maar hij klopt met 100%. Afvallen is voor een dikke 70% voeding en 30% sporten. Veel mensen halen deze 2 vaak door de war en dat zou zomaar kunne zijn dat je niet de resultaten behaald die je zou willen.

Begrijp me niet verkeerd want krachttrainingen en vormen van cardio kunnen zeker geen kwaad, maar 10 kilo kwijtraken is ook makkelijk haalbaar zonder de sportschool binnen te stappen. Voor de mensen die een drukke baan hebben of zichzelf niet comfortabel voelen om de sportschool binnen te stappen zou dit ideaal zijn.

Wel raad ik je aan om dagelijks minimaal 30 minuten per dag te bewegen. Dit is namelijk goed voor onze algehele gezondheid. Een stukje wandelen, fietsen of gewoon simpelweg een keer het huis opruimen dragen hier al aan mee.


Afvallen door te eten

De energie die we uit ons eten halen hebben we nodig om te kunnen bewegen en om te overleven (logisch). Je kunt energie uit 3 verschillende vormen van calorieën binnen krijgen namelijk eiwitten, vetten en koolhydraten. Elk van deze vormen van energie wordt op een andere manier door ons lichaam opgenomen.

Eiwitten, vetten en koolhydraten hebben ieder een andere manier van vertering wat invloed heeft op de snelheid waarmee je afvalt.

De koolhydraat zorgt er namelijk voor een moeizame vetverbranding wat er weer voor zorgt dat je aankomt. ( met koolhydraten eten kan je ook afvallen mits je een koolhydraat arm dieet volgt. Meer hierover in het bericht over de keto revolutie.)

De eiwitten en vetten hebben juist de tegenovergestelde eigenschap namelijk je vetverbranding stimuleren. Zo val je juist sneller af!


De 7 tips waar jij op aan het wachten was

Als je de onderstaande tips goed opvolgt en toepast, zul je binnen 5 weken 10 kilo afvallen.

  • Maak zelf je eten klaar
  • Haal geen graansoorten en suiker in huis
  • Maak groentensapjes
  • Eet rouwe snacks
  • Weeg jezelf niet te vaak
  • Vertel de mensen om je heen waar je mee bezig bent
  • Begin nu meteen

Tip 1: kook zelf

Door zelf je eten klaar te maken heb je volledig zelf in de hand wat je in je eten doet. Zo kan je bijvoorbeeld sausjes voor het eten zelf klaar maken.

Als je toch een keer uit eten gaat zorg er dan voor dat je producten als aardappels, rijst en friet probeert te vermijden (koolhydraten) en groentes juist probeert toe te voegen aan het eten. Neem naar je werk ook je eigen eten mee omdat vaak in de kantines van een bedrijf de nadruk wordt gelegd op het ongezonde voedsel.


Tip 2: Haal green graansoorten en suiker in huis

Wat je niet in huis haalt kun je ze ook niet eten 🙂

Probeer hier streng in te zijn naar jezelf. Ook op of naar het werk is het niet de bedoeling dat je in verleiding komt van koolhydraten. Dit kun je vermijden door bijvoorbeeld via een andere route naar je werk of werkplek te gaan.

Na het werk even naar de snoepautomaat gaan? laat je kleingeld thuis.

Probeer om zelf ook wat creatief te zijn hierin. Vaak als je even goed nadenkt kom je er achter dat je bepaalde dingen ook anders kunt doen.


Tip 3: Maak groentensapjes

Door groente fijn te persen worden de vitamines en andere gezonde voedingstoffen veel sneller opgenomen door ons lichaam. Het sap bevat geen calorieën maar stilt wel de honger. Win win situatie dus!

De smaak van het groentesapje zal aan het begin eventjes wennen zijn maar als je het een paar weekjes volhoud wil je niks anders meer.


Tip 4: Eet rauwe snacks

Snacken is bij veel mensen vaak de boosdoener omdat na bijvoorbeeld het werk er toch nog even een Snicker wordt gehaald of er wordt weer een zak chips open getrokken. Iedereen doet dit ( ik ook ) en dat is helemaal niet zo erg maar probeer dit niet op dagelijkse basis te doen.

Omdat het hongergevoel erg moeilijk is om te negeren ga ik je vertellen wat je wel kunt eten zodat het hongergevoel verdwijnt

Afvallen en snacken is zeker te doen. Het beste wat je kunt doen is een rauwe snack nemen ( niet gekookt, gebakken of bewerkt ). Groente als wortelen, selderij of fruit en noten kun je prima eten.


Tip 5: Weeg jezelf niet te vaak

Er zijn een hoop oorzaken die invloed kunnen hebben op je gewicht. Denk hierbij aan hoeveel je beweegt hebt, de tijd van wegen en zelfs het weer!

Weeg je dan ook niet elke dag omdat door deze invloeden je gewicht dagelijks kan verschillen. Veel mensen raken gedemotiveerd als ze zien dat er de volgende dag weer een halve kilo aanzit. Hierdoor kan je in een negatieve spiraal komen en je oude eetgewoontes weer oppakken want ja “het werkt toch niet”.

Je kunt dit voorkomen door jezelf 1x per week te wegen. Doe dit altijd op dezelfde dag ( bijvoorbeeld zondag ochtend ) voordat je wat gaat eten. Zorg er ook voor dat je naar de wc bent geweest want ook dit heeft weer invloed op je gewicht.

Als je toch nog geen verschil in gewicht ziet blijf dan gewoon het gezonde eten voortzetten want er komt een moment dat de weegschaal een veelbelovend gewicht laat zien 🙂


Tip 6: Vertel de mensen om je heen waar je mee bezig bent

Als je de mensen om je heen verteld dat je aan het afvallen bent en daardoor minder koolhydraten mag eten dan hoef je niet elke keer te vertellen waarom je bijvoorbeeld een stukje taart, aardappelen of andere graan producten niet eet.

De meeste mensen zullen het begrijpen en tegelijkertijd heb je jezelf een soort druk op de schouders gelegd. Je hebt namelijk beloofd dat je het niet zou eten.


Tip 7: Begin nu

Van uitstel komt afstel. Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer je iets echt graag wilt je meteen moet beginnen. Als je dat niet kan dan wil je gewoon niet graag genoeg!

Begin niet volgende week. Begin vandaag!


Mocht je nog wat inspiratie nodig hebben om gezonde en verantwoorde gerechten op tafel te zetten dan is de Afslank Receptenbijbel iets voor jou! Dit boek heb ik zelf ook thuis liggen en ben er van overtuigd dat het jou het afvallen aangenamer kan maken.

Start Today!

Bereik jouw ideale gewicht met de afslank receptenbijbel

  • Meer dan 100 gerechten
  • Duizenden exemplaren verkocht
  • Makkelijk in gebruik
  • De gerechten staan zo op tafel
Begin vandaag!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *